Kepentingan Vitamin C Shaklee

Tahukah anda kenapa Vitamin C ini sangat penting untuk tubuh manusia? 

Ini oleh kerana badan kita perlukan Vitamin C selain daripada untuk kecantikkan dan awet muda, ia juga penting untuk membantu pembentukkan kolagen yang merupakan sejenis protein. Kolagen mampu membuatkan kulit jadi lebih anjal, gebu dan glowing. Kolagen ini tidak hanya berfungsi untuk mencantikkan kulit dan membuatkan kita nampak awet mudah. Tapi lebih daripada itu. Sebahagian besar tubuh kita perlukan kolagen. ini kerana kolagen ini terdapat pada kornea kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati,tulang sum-sum dan tisu serta organ seperti buah pinggang, jantung serta sistem limfatik. Vitamin C membantu dalam pembentukan kolagen yang menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan, kekenyalan kulit dan juga tisu-tisu badan termasuklah tendon, ligamen, otot dan tulang rawan.

Tahukah anda bahawa badan manusia tidak boleh menghasilkan Vitamin C secara sendirinya oleh itu kita selalu disarankan untuk mengambil Vitamin C daripada pemakanan seharian kita dan juga daripada Vitamin untuk mendapatkan Vitamin c yang mencukupi untuk badan kita.

Manusia yang kekurangan Vitamin C tidak boleh mengantikan kolagen di dalam badan mereka, dan ini akan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan yang berikut.

Tanda-tanda anda kekurangan Vitamin C :

  1. Mudah merasa letih dan lesu.
  2. Mudah jatuh sakit dan sistem imun yang lemah.
  3. Gusi bengkak dan berdarah.
  4. Kulit yang kasar dan kering.
  5. Rambut yang rapuh dan kering.
  6. Luka lambat sembuh.
  7. Kulit kusam dan jerawat mudah tumbuh.
  8. Sakit sendi dan keradangan pada saraf.


Manfaat Vitamin C 



Dan antara Manfaat yang ramai tidak tahu lagi adalah Vitamin C melindungi dari penyakit yang boleh menyebabkan tekanan.

Mengikut Dr. Bruce Miler, "The more you stress, the more you need vitamin C." Vitamin C ini juga memainkan peranan yang sangat penting dalam melindungi otak dan sistem saraf daripada kesan akibat teknan yang dialami. Ini disebabkan oleh badan perlukan Vitamin C yang mencukupi untuk sintesis hormon tekanan seperti adrenaline dan nor-adrenaline iaitu hormon yang sangat penting untuk melawan tekanan.


Tips memilih Vitamin C :

Dos Vitamin C mengikut peringkat umur.


Sumber : http://www.myhealth.gov.my/kepentingan-dan-ketoksikan-vitamin-c/

Di sini Jess ingin kongsikan tips untuk memilih Vitamin C. Disebabkan badan manusia hanya dapat menyerap Vitamin C sebanyak 100mg lebih dalam masa sejam. Cari lah Vitamin C yang mengunakan teknologi Sustain release di mana ia merupakan pelepasan secara perlahan-lahan ke dalam darah. Dengan teknologi ini ia dapat mengurangkan pembaziran Vitamin C yang badan kita gunakan. Disebabkan Vitamin C ini larut air dan dalam masa beberapa jam sahaja ia akan dilepaskan melalui air kencing ataupun peluh. 

daripada tips ini Jess akan membawa anda kepada topik yang seterusnya ialah :-


Antara Sebab kenapa Jess pilih Vitamin C Shaklee :

  • Menggunakan teknologi "Sustained Release" yang melepaskan 100mg Vitamin C ke dalam badan setiap jam. Sebiji Tablet Vitamin C bersamaan dengan 500mg di mana akan larut dalam badan kita selama 5 jam. Dari sini pembaziran akan dapat dikurangkan dan duit kita pun akan rasa sangat berbaloi.
  • Mengandungi Bioflavonoids yang membantu tingkatkan fungsi Vitamin C agar mudah diserap dan pengunaan Vitamin C yang optimum.
  • Nutrisi untuk 1 tablet bersamaan dengan 7.5 biji oren atau 6 cawan brokoli atau 119 biji lobak.
  • Dihasilkan dari ekstrak jagung yang sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  • Dihasilkan pada tahun 1981 dengan teknologi 'Sustained Release' yang pertama di dunia oleh Dr.Forest C Shaklee.
  • Diperbuat daripada bahan semulajadi yang selamat untuk diambil dalam jangka masa panjang dan tebukti melalui kajian saintifik.

Oleh dari itu semoga perkongsian Jess pada kali ini bermanfaat dan dapat memberikan anda satu sudut pandangan baru bekenaan tentang kepentingan Vitamin untuk tubuh kita.

Dan Jangan lupa untuk pilih Vitamin C yang terbaik untuk anda dan keluarga anda. Bagi Jess pula semestinya pilihan Jess satu-satunya adalah Vita-C Plus Shaklee.

Jumpa lagi di perkongsian Jess yang seterusnya!

Love, Jess.

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia




No comments

Cute Sprout Pot