KELEBIHAN KERJA DARI RUMAH SEBAGAI SHAKLEE DISTRIBUTOR



Best ka bekerja dari rumah Jess?

Best bah! Keputusan saya untuk berhenti kerja pada 2 tahun yang lalu untuk fokus bina karier saya dari rumah tidak sia-sia dan sejujurnya "The best decision ever". I cannot remember berapa banyak kali saya berdoa untuk kehidupan yang macam ini dan akhirnya berkat kebaikan Tuhan Yesus He gave me a bisnes yang memang resonates with my souls and passion. 

To help more people and make money from home.

Kenapa Jess cakap berkerja sendiri dan kerja dari rumah sebagai shaklee distributor ni best.


1. Masa kerja yang Flexible

Tidak macam kerja hakiki sebelum ni yang memerlukan Jess untuk bangun awal untuk pergi kerja. Jess boleh buat bisnes ni pada bila-bila masa yang Jess mau. Kalau time Jess tunggu kain dalam mesin untuk di basuh pun Jess masih boleh buat bisnes Jess in between. Sebab semuanya di hujung jari sahaja. Kadang-kadang time masak Jess masih boleh attend kelas bisnes. Jess yang tentukan berapa jam Jess mau berkerja untuk 1 hari. Best kan!


2. Persekitaran.

Salah satu perkara yang paling Jess suka bila berkerja dari rumah juga, kita boleh pilih persekitaran berkerja kita mengikut keselesaan dan mood kita hari tu. Kadang-kadang Jess selalunya buat kerja dari bilik dan ada masanya kalau Jess mau fresh air Jess akan duduk di luar rumah dan buat kerja di luar. Sometimes Coffee Shop is always a good idea!

Berkerja dari rumah membolehkan Jess untuk kawal persekitran tempat Jess berkerja.


3. You are your own Boss.

Nobody can tell you what to do but you. Kalau kamu tidak buat kerja tiada boss yang akan kejar-kejar untuk marah kamu. Sebab you are your own boss but remember it comes with a great responsibilty of yourself and also your business. Jadilah boss yang bertanggungjawab terhadap bisnes kamu ya kawan-kawan.


4. Banyak masa dengan keluarga

Sejak Jess berkerja dari rumah ni, Jess berkesempatan untuk meluangkan banyak masa dengan keluarga. Kalau dulu Jess cuma dapat Jumpa keluarga setahun sekali dan itu pun masa musim perayaan saja. Itu pun tiap kali cuti memang rasa tidak cukup tapi disebabkan kekangan kerja masa bersama keluarga harus dikorbankan. Tapi sekarang ni kalau Jess mau balik kampung jumpa family bila-bila masa boleh ja.


5. Boleh buat hobi lain

Disebabkan dulu balik saja dari kerja terus penat, Jess tiada masa untuk buat aktiviti lain atau hobi Jess disebabkan penat dan tekanan di tempat kerja membuat kan Jess mau balik dan habiskan masa hanya untuk berehat, tapi bila buat kerja dari rumah ni stress pun kurang dan dalam pada masa Jess berbisnes Jess boleh ambil masa untuk hobi Jess. 


Itulah antara kelebihan yang Jess sendiri rasa bila kerja dari rumah. Yang penting kita kena pandai atur masa dan berdisplin sikit lah sebab tiada yang akan push kita untuk buat kerja melainkan diri kita sendiri kan. 

See you guys on my next post!

Love, Jess

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot