TIPS BISNES ONLINE UNTUK BEGINNER



Adakah kamu baru ingin berjinak-jinak dengan dunia bisnes online? sekiranya kamu baru pertama kali dan plan untuk start online bisnes kamu sendiri then this post is for you.

Of course online Bisnes ni tidak sama dengan Offline Bisnes. Di mana online bisnes ni boleh di buat di mana-mana sahaja pada bila-bila masa dan hanya perlukan kamu ada line internet. Manakala Offline business pula memerlukan kamu untuk buka kedai dan memerlukan modal yang banyak berbanding dengan Online bisnes yang tidak memerlukan Modal yang banyak dan ada juga bisnes yang kamu boleh buat tanpa mengeluarkan modal. Ini nanti Jess akan kongsikan selepas Jess berkongsi tentang beberapa Tips bisnes online untuk mereka yang baru pertama kali bermula.



1. PERSONAL BRANDING



Apa itu Personal Branding dan kenapa ia sangat penting untuk bisnes kamu. Bagi memastikan orang di sekitar kamu tahu tentang bisnes kamu, benda pertama yang kamu perlu buat adalah Personal Branding. Personal Branding ini dilakukan melalui platform sosial media kamu. Salah satu contohnya adalah dengan bergambar dengan produk yang kamu jual dan berkongsi tentang kebaikan produk tersebut. Secara langsung orang yang nampak post kamu akan tahu sekiranya pada masa akan datang dia ingin membeli produk yang kamu promote tu dia tahu siapa yang dia perlu cari. 


2. KONSISTEN


Macam Offline bisnes perlu buka kedai setiap hari begitu lah juga dengan sosial media kamu. Kamu mesti kekal konsisten untuk berkongsi tentang produk, bisnes atau servis yang kamu lakukan untuk pastikan orang tahu bahawa kamu sedang berbisnes.


3. CONTENT YANG ADA VALUE



Untuk pastikan orang suka untuk follow kita dan tidak boring tengok produk yang sama sahaja setiap hari. kita boleh berkongsi video atau gambar motivasi. Atau infographic yang boleh membantu dan bagi semangat kepada pembaca kita. Elakkan untuk share perkara negatif atau benda-benda yang sensitif seperti politik atau isu perkauman di sosial media kita. Kongsilah content yang memberikan manfaat dan ada value untuk audience kita.


4. SOFT SELLING & HARD SELLING


Seimbangkan antara soft selling dan hard selling. Hard selling ni adalah di mana kita post berkaitan dengan produk yang kita jual. Manakala Soft Selling ini lebih kepada kita berkongsi tentang hidup dan lifestyle kita secara langsung kita kaitkan dengan produk / servis yang kita buat itu. Ini adalah salah satu cara untuk kita menarik minat orang untuk ikut perkembangan kita dan tahu hala tuju bisnes kita.


5. PILIH BISNES YANG OFFER BANYAK KELEBIHAN.


Ini merupakan bahagian yang sangat penting untuk memastikan kamu tidak ketinggalan dan tidak membuang masa dan duit untuk memulakan bisnes pada pertama kalinya. Carilah Online bisnes yang tidak hanya menguntungkan kamu tetapi juga bisnes yang membolehkan kamu pergi jauh dan sekali gus bagi macam-macam jenis benefits. 



ONLINE BISNES PILIHAN JESS : 



Jess memilih Shaklee adalah disebabkan kelebihan yang Jess boleh dapat melalui syarikat ini. Bestnya Shaklee bisnes ni kalau kamu start hari ini, kamu boleh mulakan dengan Zero Modal dan kamu tidak perlu simpan stok. Cuma order dari sistem Shaklee dan semua staff shaklee sendiri yang akan uruskan sampailah ke part penghantaran tu.

Dalam pada masa yang sama Bisnes ni kamu bukan sahaja dapat support sistem daripada upline kamu tapi daripada pihak syarikat shaklee sendiri kan. Sekiranya kamu mau join Jess untuk mulakan online bisnes Shaklee ni boleh terus tekan link yang tersedia ya. Kita buat sampai Jadi.


Semoga Sharing Jess kali ini membantu kamu, Jumpa di post Jess yang seterusnya!

Love, 
Jess

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot