6 TANDA YANG MENUNJUKKAN ANDA KEKURANGAN VITAMIN E.

1. KULIT KERING DAN ROSAK.

Apabila tubuh kita kekurangan Vitamin E Ia boleh menjadi salah satu punca utama kulit menjadi kering, kusam dan penuaan pramatang akan terjadi. Vitamin E berfungsi sebagai antioksidan untuk melindungi kulit dari kerosakkan akibat radikal bebas. Dapat mengurangkan jeragat dan mampu untuk memudarkan parut jerawat.

2. PENGLIHATAN BURUK.

Antara masalah penglihatan yang paling kerap dihadapi bagi mereka yang kekurangan Vitamin E adalah masalah katarak mata dan Age Related Macular Degeneration (ARMD) yang berlaku kepada mereka yang berusia 50 tahun ke atas. Untuk mengelak masalah ini berlaku adalah disarankan untuk mengambil Vitamin E dalam pemakanan seharian. Sekiranya kamu kerap mengalami mata pedih dan gatal tanpa sebab dan penglihatan menjadi kabur. Berkemungkinan besar mata kamu sedang mengalami keradangan. Vitamin E ini bersifat anti-radang yang membantu melawan keradangan pada mata. Selain daripada itu, Vitamin E sangat bagus untuk menjaga kesihatan pembuluh darah di mata agar aliran darah ke sel-sel mata mencukupi.

KETAHUI LEBIH LANJUT BERKENAAN ARMD
 http://www.myhealth.gov.my/degenerasi-makula-berkaitan-dengan-usia/

3. OTOT LEMAH DAN CEPAT PENAT

Di dalam badan kita ada satu jenis sel yang bernama mitokondria yang berperanan untuk tukarkan makanan kepada tenaga (ATP), dan proses ini memerlukan mitokondria mengunakan vitamin E yang mencukupi untuk berlaku. Sekiranya Vitamin E di dalam badan kita berkurang maka otot kita mungkin tidak memiliki tenaga yang mencukupi untuk berkerja dengan lebih efisien. Dan hal ini yang menyebabkan kita kerap berasa lemah dan cepat penat. Kekurangan Vitamin C ini akan mempengaruhi fungsi mitokondria. Selain daripada itu juga, apabila badan kekurangan vitamin E dan aliran pembuluh darah tidak melebar dan menyebabkan pengaliran darah ke seluruh badan menjadi berkurang. Akibatnya otot tidak akan mendapat bekalan oksigen dan juga nutrisi yang mencukupi dan menyebabkan otot cepat penat dan menjadi lemah.


4. SISTEM IMUNISASI YANG LEMAH

Kekurangan Vitamin E akan mempengaruhi sistem imunisasi tubuh, membuat anda lebih mudah terdedah kepada jangkitan dan mudah jatuh sakit. Ini disebabkan antioxidan yang terdapat di dalam Vitamin E mampu untuk melawan virus dan penyakit.


5. GANGGUAN SISTEM REPRODUKSI

Vitamin E sangat penting untuk kesihatan sistem reproduksi dan kekurangan vitamin ini dapat mempengaruhi kesuburan untuk lelaki dan wanita. Antara masalah kesihatan yang akan terjadi  terjadi adalah kenaikan berat badan, masalah senggugut yang teruk, jangkitan kuman pada air kencing dan jangkitan kuman. Kuantiti Sperma bagi lelaki berkemungkinan akan berkurang.

6. GANGGUAN SARAF.

Kekurangan Vitamin E dapat menyebabkan gangguan pada sistem saraf, dan akan menyebakan keradangan dan akan menjadi masalah yang serius dan membuatkan kamu tidak selesa sekiranya masalah ini tidak dicegah dari awal.



CARA MENGATASI MASALAH KEKURANGAN VITAMIN E.

Dengan mengambil makanan yang kaya dengan sumber Vitamin E seperti.
  1. Almond
  2. Kacang-kacangan seperti kacang tanah, kacang hazelnut dan kacang brazil
  3. Biji-bijian macam biji bunga matahari, biji labu.
  4. Minyak sayuran seperti minyak gandum, minyak minyak biji bunga matahari, minyak kelapa dan minyak zaitun
  5. Sayuran hijau gelap macam bayam, brokoli dan daun sawi
  6. Buah buahan seperti kiwi, mangga dan blackberry
  7. Avokado juga sangat bagus dan mengandungi lemak sihat yang bagus untuk badan
  8. Sayuran kukus seperti asparagus dan brokoli.

Namun begitu, ada di antara sumber Vitamin E yang tersenarai bukan mudah untuk dicari atau harga pun mahal. Dengan lifestyle kita sendiri sangat mustahil kita untuk kita jaga atau ingat apa makanan yang perlu dimakan yang mengandungi Vitamin E.

Dan antara Cara lain yang kamu boleh mendapatkan Vitamin E yang mencukupi untuk tubuh kamu tanpa perlu bertungkus lumus dan berlari ke sana ke sini untuk membeli bahan makanan ini. Kamu boleh cuba VITAMIN E COMPLEX daripada Shaklee.


APAKAH VITAMIN E?

Vitamin E ini dikenali sebagai vitamin larut-lemak, dan ia mempunyai ciri antioksidan yang melawan radikal bebas di dalam badan. Selain daripada itu, ia merupakan vitamin yang penting dan diperlukan tubuh untuk organ-organ tubuh badan berfungsi. Vitamin E juga dikenali sebagai vitamin jantung dan mempunyai manfaat-manfaat penting untuk kesihatan.

KENAPA KITA PERLUKAN VITAMIN E?

1. Untuk menyokong kesihatan penglihatan
2. Menyokong kesihatan jantung
3. Menambah baik pergerakkan sperma
4. Mengekalkan kulit berseri
5. Fungsi otak yang lebih baik.


KENAPA ANDA PERLU MEMILIH VITAMIN E COMPLEX DARIPADA SHAKLEE?





Selain daripada 10 manfaat yang terdapat di dalam gambar. Vita E Complex mempunyai keistimewaannya yang tersendiri iaitu : 





1 kapsul Vita E Complex mengandungi,

400IU
Vitamin E dari sumber semulajadi daripada minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang merupakan bentuk aktif biologi vitamin E dan lebih mudah diserap dalam tubuh.

65mcg
Selenium untuk melengkapi aktiviti Vitamin E bagi memberi fungsi optimum.

39.4mg
Ekstrak Biji anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksidan yang bagus.

Tahuhkan anda bahawa, untuk mendapatkan Vitamin E 400IU, anda perlu mengambil 11 cawan minyak kacang soya... Jadi bagaimana? minum 11 cawan minyak kacang soya atau telan 1 kapsul setiap hari?



TESTIMONI VITA-E COMPLEX


Powernya Vita E ni mampu membuatkan luka
terbakar tidak meningalkan bekas


Tidak perlu risau tangan nampak berbekas
bila consume Vita-e Shaklee.



Tampil lebih yakin dengan kulit yang sihat
bebas parut jerawat asbab Vita E shaklee.


Setakat di sini sahaja dulu perkongsian Jess dan semoga perkongsian ini memberikan manfaat untuk kamu, dan sekiranya kamu ada masalah macam yang Jess sebut di atas ni. Boleh cuba dan alami sendiri macam mana perubahan kamu selepas mengambil Vitamin E daripada Shaklee.

Sampai jumpa di entry Jess seterusnya!

Love, Jess.x

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot