VITAMIN UNTUK WANITA YANG WAJIB DIAMBIL

Penting sangat ka vitamin ni untuk kita wanita? 

Kawan-kawan kalau kamu tidak mau penuaan pramatang, muka kekal babyface gitu dan badan sentiasa sihat dan bertenaga, bukan sahaja lifestyle yang perlu diubah tapi pengambilan makanan tambahan iaitu vitamin juga perlu. Sebab fungsi utama Vitamin adalah untuk menutup jurang nutrisi yang badan kita tidak perolehi daripada pemakanan seharian kita.

Ada beberapa jenis Vitamin untuk wanita yang sangat penting dan wajib untuk diambil.


MULTIVITAMIN (Vita-Lize)

Merupakan multivitamin yang mengandungi 25 jenis vitamin dan minerals yang membantu bekalkan dan tingkatkan tenaga bagi wanita. Selain dariapada itu, Zat besi yang terkandung dalam Vita-Lize membantu hasilkan darah merah yang membawa oksigen ke seluruh badan, dengan ini anemia dapat dielakkan. Multivitamin ini sangat sesuai untuk ibu mengandung yang menghidapi masalah kurang darah. Secara langsung juga menyokong dan menuguatkan sistem imunisasi badan.

Kepada wanita yang mempunyai masalah kurang berat badan sangat digalakkan untuk mengambil Vita-Lize ini. Thiamin yang terdapat di dalam Vita-Lize ini dapat membantu untuk kawal dan kurangkan stress.


MINYAK IKAN (Omega Guard)

Omega-3 yang terdiri daripada EPA & DHA sangat bagus untuk wanita bagi membantu menstabilkan hormon, tingkatkan metabolisma, bakar lemak bagi mereka yang dalam proses untuk mengurangkan berat badan serta dapat membantu mengawal berat badan. Selain daripada itu bersifat anti-radang dapat menghalang dan mengurangkan masalah jerawat. 

Omega Guard juga mampu meransang pertumbuhan rambut dan mengurangkan masalah rambut gugur. Manfaat lainnya juga adalah melembapkan kulit oleh itu dapat mengelakkan kulit kering seperti ekzema serta dapat melindungi kulit dan menganjalkan kulit daripada sinaran matahari yang jahat.


VITAMIN D (OsteNutrix)

OsteNutrix ini mampu membantu wanita kurangkan sengugut iaitu kekejangan otot semasa datang haid. selain daripada bantu tidur lena, Oste ini juga bantu atasi masalah sembelit, galakkan pergerakan usus, baik untuk GERD & GASTRIK.

Pengambilan Oste yang konsisten juga dapat bantu elakkan daripada masalah osteoporosis ( masalah tulang reput). Dan bantu kuatkan tulang & gigi, dan sangat penting untuk wanita hamil dan sesuai untuk mereka yang menopause. Serta dapat bantu imbangi tekanan darah.


GLA Complex

GLA yang diekstrak daripada minyak borage ini mampu mengawal dan mengatur hormon wanita yang tidak stabil sebagai langkah utama bagi tingkatkan kesuburan. Serta dapat perbetulkan kitaran haid jika diambil secara konsisten. GLA juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan.

Selain daripada itu, melambatkan proses menopause dengan mengurangkan simptom berpeluh-peluh, insomnia, dada berdebar-debar, sembelit, tekanan perasaan dan cepat marah. Pengambilan GLA juga dapat mengelakkan penuaan pramatang dan melambatkan penuaan sekali mengetatkan uterus.

Bagi wanita wanit yang ingin menjaga kecantikan kulit, GLA ini juga bersifat anti-radang dan sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah ekzema, alergi, gatal-gatal. GLA sangat bagus untuk melembapkan kulit, mengurangkan jangkitan fungus dan kurap.

GLA dapat merendahkan tahap kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan. Memberi tona pada kulit dan otot wanita secara berperingkat. Selain daripada itu GLA mengandungi Vitamin E yang membantu untuk mencantikkan kulit dan kuku.

Sekiranya kamu ada masalah kesihatan yang Jess sudah sebut jangan tunggu lama-lama untuk grab vitamin yang Jess sarankan ni ya. 

Semoga perkongsian Jess bermanfaat dan jumpa lagi di artikle Jess yang seterusnya!

Love, Jess

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot