MERAYAKAN HARI RAYA DENGAN SHAKLEE

 


Selamat Hari Raya kamurang. 

Orang lain yang beraya saya pula yang terlebih excited. Tidak lain tidak bukan ini semua disebabkan masa ni lah dapat rasa makanan yang jarang-jarang dapat makan. Dan masa ni jugalah berat badan pun akan naik dengan cepat hahah... scary kan. Tapi memandangkan ini Tahun kedua Jess merayakan Hari Raya dengan Shaklee sejak kenal Shaklee, berbanding tahun-tahun sebelumnya Jess tidak risau sangat disebabkan dengan bantuan daripada Shaklee suppliment Jess makan ja apa yang Jess mau tapi berat badan tu tidak akan naik dengan mendadak.

Sebelum Jess kongsi pengalaman beraya dengan kawan-kawan. Jess mau kongsi dulu pengalaman Jess berpuasa ikut kawan-kawan Jess. Pertama kali Jess puasa penuh dari jam 5 pagi dan sampailah 6.30 petang tidak lah sesusah yang Jess fikir, mungkin salah satu penyebab dia adalah Jess consume suppliment shaklee. Serious sepanjang hari tu Jess tidak rasa lapar pedih perut macam selalu atau pun dahaga. Sebab Jess ambil protein shaklee dan performance drink semasa sahur. Itulah penangan pun lain Macam. 

Walaupun seharian tidak jamah apa-apa tapi badan masih bertenaga dan gastrik pun tidak naik. Thank you Shaklee. 


Cinch Shake perisa Coklat

Ini lah Protein yang saya minum semasa sahur. Saya tidak makan apa-apa berat semasa sahur sebab saya tidak biasa dan takut badan rasa lemas nanti. Nasib baik protein shaklee ada sebagai meal replacement. Protein ni saya bancuh dengan full cream milk. Kalau mau guna air sejuk atau air suam pun tiada masalah. ikut selera masing-masing. Lepas minum satu gelas ni memang kenyang lebih lama, badan rasa bertenaga dan perut pun tidak pedih walaupun tidak makan seharian.



Performance drink ni perisa Oren

Ini pula minuman isotonik yang saya minum semasa sahur untuk kurangkan rasa haus sepanjang berpuasa. Lepas tu bila minum ni semasa berbuka perghhh.... memang sedap betul. Minum performance drink semasa berbuka pun sangat bagus untuk menggantikan cecair yang kurang dari dalam badan kita.

Dua kombinasi ni yang sangat banyak membantu memudahkan Jess untuk berpuasa pertama kalinya.


Dua hari sebelum raya, Jess pergi rumah kawan untuk tolong buat batang buruk. Disebabkan Jess pernah buat masa perayaan Krismas dan kawan Jess tidak pernah buat, So Jess pun offer diri untuk tolong kawan Jess buat batang buruk. Sambil buat batang buruk tu, sambil lah membawang haha kesudahannya Jess balik rumah jam 2 pagi. Tapi Jess tetap masih bertenaga dan mata masih bulat sebab sebelum Jess datang rumah kawan Jess. Jess minum satu gelas Cinch Tea. Sebab tu mata Jess tidak terasa berat.


Cinch Tea yang Jess minum


Dan masa raya pertama Jess memang kenyang sangat-sangat disebabkan semua makanan tu main sumbat ja dalam mulut. Langsung tidak ingat dunia bila makan, Nasib baik lah sebelum Jess pergi beraya memang Jess ada bawa bekal Lecithin dan Phytocol dalam pillbox, sebelum makan heavy food Jess telan dulu dua benda tu. Sebelah malam pula sebelum tidur Omega Guard dan HerbLax tu wajib telan disebabkan mau flush out semua makanan yang sudah Jess lantak siang hari.

Di sini Jess share suppliment yang Jess ambil tu ya :




Hah sebelum lupa, Jess juga ambil Vitamin C dengan Nutriferon sebelum keluar beraya, sebabkan sekarang kes covid ada variant yang baru lagi. Bila kita beraya kita akan berjumpa dengan orang yang banyak jadi langkah-langkah berjaga yang Jess dapat ambil untuk elakkan jatuh sakit adalah dengan kuatkan dan tingkatkan sistem imun Jess. 



Vita-C dan juga Nutriferon


Disebabkan Cuaca yang panas, bila kita beraya mesti kita akan secara langsung terdedah dengan panas terik matahari. Dan panas terik ni lah yang akan merosakkan kulit muka kita yang akan menyebabkan jeragat muncul. Selain daripada protect kesihatan kulit muka saya dari dalam dengan mengambil Vita-c Shaklee. Saya akan pastikan untuk apply Youth Sunscreen Age defense moisturizer spf-50 untuk perlindungan daripada luaran dan Jess add on dengan Youth Activating balm bb cream spf-30. 




Finished look


Jess suka sangat age defense dan bb cream ni sebab dia sangat ringan di kulit muka Jess. Tengok tu Jess apply simple make up look saja. Selain melindungi kulit muka Jess daripada sinaran UVA/UVB dua benda ni bertindak sebagai pelembap kepada kulit Jess. Yang paling best Youth skincare ni diperbuat daripada bahan semulajadi which mean chemical free. My skin is happy right now hehe.


Raya pertama dan kedua bersama dengan kawan-kawan


Beraya di rumah upline iaitu Master Alicia Dania Lee


Shaklee Raya Starter Pack.

Disebabkan Sharing is caring, Jess mau kongsi dengan kamu set yang kamu boleh ambil berdasarkan tahap kesihtan kamu. Sekiranya kamu mau cuba untuk beraya dengan Shaklee tahun ni, senang untuk kamu pilih mana yang sesuai.


SET IBU MENGANDUNG

Terdiri daripada OsteNutrix, Lecithin dan Omega Guard. OsteNutrix membantu untuk elakkan si ibu mengandung daripada sembelit dan sakit pinggang ataupun lutut, serta boleh melegakan otot daripada seharian beraya dari rumah ke rumah. Manakala Lecithin dan Omega guard pula membantu dalam membakar dan menguraikan makanan berminyak macam rendang yang kamu makan.




SET KAWAL KOLESTEROL : 

Terdiri daripada Phytocol, Lecithin, Omega Guard dan HerbLax. Phytocol ni sangat sesuai untuk mereka yang ingin mengawal kolesterol ini kerana fungsi Phytocol adalah untuk memerangkap kolesterol yang jahat daripada masuk ke dalam salur darah yang nantinya akan menyumbang kepada bacaan kolesterol yang tinggi. Selepas Lecithin dan Omega guard membakar dan menguraikan lemak yang dimakan. HerbLax pula akan membantu flush out semua makanan yang sudah dimakan.





SET BALIK KAMPUNG : 

Terdiri daripada Lecithin, Omega Guard, HerbLax, Cinch Tea. Cinch Tea ini sangat membantu untuk membekalkan tenaga dan dalam pada masa yang sama membakar lemak dan detox juga. Sebagai contoh apabila kamu memandu untuk balik ke kampung halaman kamu boleh bancuh Cinch Tea ini dengan air sejuk atau air suam. Ini akan mengelakkan kamu daripada mengantuk semasa membantu, lagi-lagi kalau perjalanan balik kampung itu jauh dan memandu pula pada malam hari.

Bagi orang yang ingin berjaga dan bertenaga tapi tidak boleh mengambil kopi boleh ikhtiar dengan Cinch Tea daripada Shaklee.



Ada Shaklee starter pack yang berkenaan di hati? Jadi apa tunggu lagi jom grab sekarang sementara stock masih available. Jangan risau penghantaran seluruh malaysia dan kalau kamu beli beli mana-mana starter pack set Jess akan bagi penghantaraan PERCUMA!

Apa-apa pun jumpa lagi di post Jess yang seterusnya! 

Selamat Hari Raya sekali lagi, kepada yang merayakan. Ingat Raya tu Raya juga tapi kena jaga kesihatan dan keselamatan sepanjang musim Raya ni ya. Sentiasa beringat-ingat.

Love, Jess.

 

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023



No comments

Cute Sprout Pot