TIPS KURUS DENGAN CEPAT TANPA JEJASKAN KESIHATAAN ANDA



Become the best and healthier version of yourself adalah matlamat Jess pada tahun ni. Jess tidak mau sudah seksa diri dengan belapar, so harini Jess akan share some of the tips yang Jess rasa sangat berguna untuk kurus dengan cepat tanpa perlu korbankan kesihatan anda.

Kadang-kadang apabila kita terlalu fokus dengan mencapai berat badan ideal yang kita mau, kita sampai lupa tentang kesihatan kita. Belapar atau berpuasa tu memang bagus juga untuk kita sebenarnya tapi it's not for everybody ya. Ini kerana bagi sesetengah orang faktor kesihatan tidak membolehkan mereka.

Jadi tips yang Jess kongsi kali ini adalah selamat untuk semua orang dan semua peringkat umur.


KAWAL PENGAMBILAN MAKANAN


Selain daripada pengambilan makanan suku-suku separuh, kita juga perlu kurangkan pengambilan gula sebagai contoh mungkin kita boleh elakkan mengambil minuman yang manis, kita boleh elakkan makanan yang bersodium tinggi dan kurangkan garam di dalam masakan. Serta kurangkan pengambilan makanan segera.


TIDUR YANG CUKUP




Apabila kita tidak mendapatkan tidur yang mencukupi tubuh kita akan menghasilkan lebih banyak ghrelin (hormon lapar) dan menyekat leptin (hormon kenyang). Secara langsung menjadikan kita lapar dan kemudiannya meningkatkan selera makan kita.

Bagi yang work out juga, tidur yang cukup akan membantu percepatkan proses recovery untuk otot.


MINUM AIR YANG CUKUP.




Minum air yang cukup membantu untuk kurangkan nafsu makan serta membantu tubuh untuk membakar lemak dengan lebih efficient.


TINGKATKAN AKTIVITI FIZIKAL.

Sekiranya sebelum ini kamu cuma mungkin joging atau skipping. Antara senaman yang kamu boleh buat dirumah untuk bantu cepatkan proses itu adalah dengan melakukan HIIT ( High intensity interval training) di mana senaman ini kamu boleh lakukan 2 ke 3 kali seminggu. Kamu boleh rujuk melalui video di youtube ataupun google.


HIIT exercise yang boleh dilakukan di rumah


MAKANAN TAMBAHAN.



Pengambilan makanan tambahan ini juga memainkan peranaan yang penting untuk kurus dengan cepat tapi tidak akan menggangu kesihatan tubuh kita. Fungsi makanan tambahan ini adalah bagi untuk menutup jurang nutrisi yang badan kita perlukan. Jadi bagi mereka yang berpuasa tiada masalah untuk lakukan hal itu apabila kamu supplements.


Antara suppliment yang boleh membantu untuk percepatkan proses adalah : 



Protein Shaklee ini terdiri daripada dua Jenis iaitu Cinch yang mempunyai pilihan 3 perisa iaitu coklat, cafe latte dan juga Vanila. Protein ini sangat sesuai diminum semua kecuali ibu mengandung, berpantang dan masih menyusu badan. ini disebabkan Cinch shake ini mengandungi Leucine yang berfungsi untuk membakar lemak.

Manakala protein yang shaklee yang sesuai diambil untuk golongan ibu mengandung, berpantang dan menyusu badan pula adalah ESP protein shaklee. Di mana ia tidak mengandungi Leucine tapi mempunyai vitamin yang mencukupi untuk membantu si ibu dan bayi mereka.











Ini adalah antara testimony mereka yang terdahulu yang mengambil shaklee sebagai makanan tambahan dalam journey lose weight mereka.





Oleh itu, mengambil supplemen akan dapat membantu kamu untuk lebih sihat bertenaga dalam proses untuk kuruskan badan. 

setakat ini sahaja perkongsian Jess pada hari ini, semoga bermanfaat

see you on my next post!

Love, Jess


No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot