KENAPA SUPPLEMENTS SHAKLEE TERBAIK DI MALAYSIA?



Bila kamu dengar tentang vitamin atau supplements? Jenama apa akan muncul dalam fikiran kamu? Dalam fikiran Jess adalah Shaklee. Maklumlah darah hijau sudah kan haha. Only Shaklee tiada yang lain. Sebab sudah terlebih fall in love dengan jenama ni. 

Sedangkan sebelum kenal Shaklee, Jess tidak makan langsung vitamin. Walaupun Jess keluar masuk Watson atau Guardian tu, Bahagian Vitamin semua tu memang Jess tidak akan pergi, perempuan kan suka pergi sana bahagian makeup display haha. Sampailah musim pandemic tu, baru ada kesedaran untuk makan vitamin, itu pun vitamin C dan kerana terpaksa.

Sampailah Jess ambil Shaklee dan mendapat pendedahan tentang kepentingan supplements untuk tubuh kita. Kalau dulu mau beli vitamin Jess langsung tidak tau apa mau beli. Tapi sekarang ni, apa-apa vitamin memang Shaklee saja untuk Jess dan keluarga.

Lambakkan vitamin di pasaran bagi kita banyak pilihan, tapi hari ni Jess akan kongsi dengan kamu kenapa kamu perlu pilih shaklee dan kenapa shaklee adalah supplements terbaik di dalam Malaysia. Tahukah kamu yang pemilihan vitamin ini sangat penting? sebagai contoh kamu kena consider tiga benda ni sebelum beli vitamin. Adakah vitamin itu selamat, befungsi atau mesra alam?

Jom saya mau share apa yang membuatkan supplements shaklee ni berbeza dengan yang ada di luar sana,


  • SENTIASA SELAMAT

Tiada alasan untuk saya dan kamu merasa ragu-ragu atas kualiti serta keselamatan produk shaklee ini, sebab ujian yang dijalankan bermula daripada bahan mentah sehinggalah sebelum produk shaklee ini dipasarkan bukan cuma sekali bahkan berkali-kali. Sebab itu kenapa ini merupakan salah satu faktor utama kenapa shaklee merupakan supplements terbaik di Malaysia.


Tiga kategori ujian berbeza yang dijalankan oleh Shaklee.


350 ujian yang dijalankan bagi setiap bahan terdiri daripada  193 ujian racun perosak 73 Ujian racun tumbuhan 56 Ujian racun kulat 57 Ujian pelarut kimia Logam Berat ( plumbum, Cadmium, Arsenic, Mercury )



  • SENTIASA BERKESAN


Shaklee ada formula unik yang ekslusif belong to Shaklee alone. Setiap produk yang shaklee hasilkan disokong dengan 100 paten dan masih dipaten. Shaklee juga ada lebih daripada 135 kajian klinik yang dipublish, kertas saintifik, dan pembentangan termasuklah Kajian Landmark dan Kajian Telemore yang menujukkan bahawa shaklee menghasilkan supplements terbaik. 

Untuk rujukan kamu boleh lawat healthsource.shaklee.com tentang penyelidikan yang ditaja oleh Shaklee.

Dan lebih $300 Juta USD yang Mr. Roger Barnett iaitu Chairman Shaklee laburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan, dan pembangunan.


DIBUKTIKAN OLEH SAINS :

  KAJIAN TELEMORE

Shaklee telah berkerjasama dengan Dr. Elizabeth Blackburn yang juga merupakan pemenang Nobel dalam perubatan dan dianggap sebagai pihak berkuasa dalam sains telemore.

Dr.Blackburn juga menulis buku bertajuk "The Telemore Effect" dikaitkan dengan bagaimana supplements shaklee ini membantu dalam kepanjangan telemore dan secara langsung mempengaruhi kesihatan manusia.






"Kajian Landmark dan Telomere menunjukkan bahawa populasi Shaklee sangat sihat daripada populasi umum"

DR. ELIZABETH BLACKBURN ( Pemenang Hadiah Nobel dalam perubatan 2009 )


Buku yang ditulis oleh Dr.Elizabeth Blackburn dan Dr.Elissa Epel


Salah satu produk Shaklee yang mempunyai patent hak milik shaklee adalah Vivix. Produk yang dihasilkan dari revolusi terbaru dalam bidang supplement dan pemakanan polifenol. Produk di luar sana mengandungi 20% Resveratrol manakala Vivix shaklee pula mengandungi 98% Resveratrol dan digabungkan dengan 15 jenis polifenol. 

Vivix ini fokus untuk memperbaiki dalaman kita dari peringkat sel DNA. Sebab itu kenapa Vivix ni merupakan salah satu supplements shaklee yang sangat power dan disukai ramai.



KAJIAN LANDMARK

Tahukah kamu Kajian Landmark ini bukan dibuat dalam masa setahun dua tau, tapi lebih daripada 10 tahun, bayangkan kos yang Shaklee company keluarkan untuk kajian jangka masa panjang ini. Tiada syarikat vitamin di dunia yang berani buat kajian macam ini selain daripada Shaklee sahaja. Sebab tu tidak hairanlah kenapa supplements shaklee ni terbaik di malaysia dan ramai yang yakin serta percaya.

Jom Tengok Video tentang Kajian Landmark ini.




  • SENTIASA MESRA ALAM

Living in Harmony with Nature adalah tunjang kepada semua yang Shaklee lakukan, Sebab itu kenapa produk shaklee tidak hanya dilabel sebagai organic tapi beyond organic. Selain daripada itu : 

  • Produk shaklee bebas daripada bahan tiruan dan bahan kimia yang berbahaya.
  • Produk shaklee mematuhi standard keselamatan tertinggi.
  • Produk yang lembut pada persekitaran
  • Produk yang bebas gluten
  • Tidak pernah melakukan ujian ke atas haiwan dan shaklee bebas dari penganiayaan.

Shaklee juga merupakan syarikat pertama di dunia yang menjadi Climate Neutral™ yang telah disahkan untuk benar-benar mengimbangi pelepasan karbon yang menyebabkan impak sifar terhadap alam sekitar.

 



  • MENANG ANUGERAH GOLD TRUSTED BRAND MALAYSIA



Shaklee diiktiraf sebagai Syarikat kesihatan dan supplements yang dipercayai kerana telah diundi oleh pengguna sebagai salah satu Trusted Brand Malaysia selama 2 tahun berturut-turut, berdasarkan tinjauan oleh Reader's Digest malaysia dari tahun 2021 dan tahun 2022. Ini sudah menujukkan bahawa ramai pengguna Malaysia melihat Shaklee sebagai pilihan supplements yang terbaik untuk keluarga.


Shaklee Menang among the well-known brand



Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Trusted Brand Awards ni klik SINI


  • PILIHAN ATLET DUNIA DAN ANGKASAWAN


Nasa personally minta Shaklee untuk buat supplement yang boleh membantu angkasawan mereka di space station. Angkasawan Nasa sendiri pun sudah menggunakan Shaklee sejak 20 tahun yang lalu.






Atlet terhebat, ahli sukan olimpik dan angkasawan pun mengakui kehebatan supplement shaklee dalam memberikan tenaga dalam membantu mereka memperolehi pencapaian luar biasa. Buktinya atlet yang menggunakan suplement shaklee dalam rutin mereka telah memenangi 137 pingat emas, perak, dan gangsa dalam perlawanan.

Sedangkan atlet dunia dan angkasawan pun memilih shaklee kenapa kita tidak pilih kan.


  • MENGUBAH HIDUP SAYA

Kalau fakta-fakta yang Jess share tadi masih tidak meyakinkan kamu. Kali ini Jess akan Share my own Shaklee effect. Bukan testimony daripada orang lain, tapi daripada Jess sendiri sebagai pengguna. 



Lose weight journey Jess dengan Shaklee sangat enjoy, saya tidak perlu rasa sengsara ambil produk kurus untuk turun berat badan. Sebaliknya bila saya buat Intermitten fasting dengan Set Kurus Shaklee ni, saya still akan rasa bertenaga dan kenyang lebih lama dengan hanya breakfast protein shaklee saja. What is the better way to lose weight bila kita kurus dengan cara yang sihat tanpa rasa terseksa kan. Cubalah Shaklee ni, confirm kamu jatuh cinta.

Mau Jess share lagi my other shaklee effect?

Okay ini paling best punya, So Dec 2022 Jess berjaya naik Mount Kinabalu and my performance is powered by Shaklee Performance drink. Kalau AstroAde sudah sampai di angkasa, Performance Drink sudah sampai puncak gunung kinabalu.

Kalau diikutkan orang yang plan untuk daki gunung kinabalu memang disarankan untuk training sebulan lebih awal. Lagi-lagi untuk yang first time macam saya. Tapi yang lucunya, saya cuma training 3 kali sahaja sebelum hari pendakian sebenar. Tapi adalah sangat berbahaya untuk saya juga sebab training yang tidak cukup boleh mengakibatkan kita cedera worst case lah. So jangan ikut macam saya ya haha

Tapi dengan berbekalkan Performance drink dari Nabalu-Park sampai lah di puncak betul-betul tenaga saya sangat berbeza. Walaupun saya rasa penat tapi setiap kali saya minum Performance drink saya boleh push limit saya dan slowly berjalan mendahului beberapa orang.


Dan bayangkan tong yang begitu besar saya boleh bawa naik dalam beg yang quite heavy juga lah. But I made it to the top Thanks Jesus for the strength and to Shaklee Performance Drink. Family member Jess banyak yang tidak yakin saya akan sampai puncak sebab faktor training yang tidak cukup dan ditambah lagi dengan berat badan saya.

But I prove them wrong and most importantly I make myself proud!


I would love to share more about my journey tapi nantilah we keep it for next time okay hehe. Apa yang Jess cuba simpulkan sini shaklee adalah supplements terbaik di Malaysia sebab sudah terbukti berkesan dan banyak  testimoni orang yang sudah cuba produk Shaklee ni. Kalau kamu google, search di facebook atau instagram memang berlambak testimoni dan salah satunya adalah Jess sendiri sudah experience.

So, seandainya kamu belum pernah cuba supplement shaklee dan ingin mencuba. Jom boleh contact Jess dari whtsap boleh atau sosial media pun boleh. Shaklee ada macam-macam Jenis produk yang boleh diambil sebagai ikthiar untuk masalah kesihatan yang kamu tengah hadapi.

Or you are perfectly healthy but you want to take the shaklee vitamin. Yes! boleh adalah lebih bagus hehe.

Sampai jumpa di entry seterusnya,

Love,  Jess. 


No Telefon : +6019-8213831 
Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #blogmegashaklee2.0 #shakleethrive2023 #shakleetriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot