PETUA HILANGKAN JERAGAT DENGAN SHAKLEE



Tompokan berwarna coklat macam ini muncul di muka kamu dan semakin lama menjadi semakin terang? Oh no... Sekiranya apa yang ada di dalam gambar ni macam apa yang ada pada muka kamu sekarang, ini adalah jeragat atau dengan kata lain adalah hiperpigmentasi. Selain daripada muka berjerawat, muka yang berjeragat juga mampu membuatkan keyakinan diri kita semakin berkurang. Tapi jangan risau, sama macam jerawat, jeragat juga boleh dihilangkan ya.

Lepas ni kamu tidak perlu lah mau pakai foundation untuk tutup jeragat tu, sebaliknya kamu akan rasa lebih yakin berhadapan dengan orang walaupun tanpa bermake up.



Sekiranya kamu google terdapat bermacam-macam jenis petua yang boleh diamalkan untuk menghilangkan jeragat tapi kali ni Jess akan Share pula petua hilangkan jeragat dengan mengunakan supplemen shaklee yang telah membantu ramai orang yang mempunyai masalah ini.


1. PAKAI SUNSCREEN DAN CARI FOUNDATION MENGANDUNGI SPF




Perlindungan pertama adalah dari luaran iaitu daripada matahari, Sebab tu sangat penting untuk apply Sunscreen yang mengandungi SPF. kalau macam Jess, saya akan pilih Age defense Moisturizer daripada Shaklee sebab dia mengandungi Spf-50 dan Jess ambil double protection dengan apply BB cream Spf-30. 

Oleh itu, Saya tidak takut untuk berdiri di bawah matahari yang panas terik. Dalam pada masa yang sama Sunscreen dan foundation membantu untuk melembapkan kulit muka saya secara langsung.


2. MAKAN VITAMIN 


Vita C shaklee juga sangat membantu dalam menghilangkan dan mengurangkan jerawat dan jeragat. Secara langsung sangat membantu dalam meransang pembentukkan collagen. Di mana seperti yang kita tahu bahwa collagen ini sangat bagus untuk menghaluskan, mencerahkan dan mengurangkan kedutan di wajah kita.

Selain daripada itu Skincare Youth juga sangat membantu untuk memperepatkan proses ini di tambah dengan suppliment shaklee.



Selain daripada Vitamin C, Vitamin E juga sangat bagus untuk kulit kita dan tinggi dengan antioksidan. 


3. GUNAKAN SKINCARE YANG BEBAS BAHAN KIMIA





Memilih skincare yang sesuai dan selamat untuk kulit kita juga sangat penting. Youth Skincare adalah daripada 100% tumbuhan yang sangat sesuai untuk semua jenis kulit. Oleh itu pastikan skincare kamu bebas daripada bahan kimia terutama merkuri yang berbahaya. 

Kalau tidak mungkin ini masanya kamu bertukar kepada Youth skincare hehe.


TESTIMONY








Perlu diingati ya, proses penyembuhan setiap orang tu berbeza-beza jadi yang penting kena trust the proses.

Sekian sahaja perkongsian Jess dan semoga membantu dan bermanfaat. 

jumpa lagi di post yang seterusnya,

Love, Jess.

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

No comments

Cute Sprout Pot