TESTIMONI SHAKLEE : BAGAIMANA MENGUBAH JENAMA MENGUBAH HIDUP SAYA


Hi kamu, apa khabar?

Semoga kamu dalam keadaan sihat dan happy walau dari mana pun kamu baca blog Jess masa ni. Pertama sekali, terima kasih sebab luangkan masa untuk singgah di blog Jess. Perkongsian Jess kali ni adalah berkenaan dengan "Cerita Shaklee" Jess sendiri. Kalau selama ni Jess kerap berkongsi testimoni orang lain, sekarang ni Testimoni Shaklee Jess sendiri pula.

Gambar di atas adalah gambar di mana Jess berjaya kurangkan berat badan Jess sebanyak 10kg. Dengan combine intermitten Fasting dan juga suppliment Shaklee.

MACAM MANA BOLEH JATUH CINTA DENGAN SHAKLEE?

Mula cerita Jess ni ada sedikit lucu. Okay mula-mula tu Jess join jadi member shaklee adalah disebabkan kawan baik Jess yang pada masa tu terlebih dahulu sudah menjadi ahli shaklee. Kawan Jess tu beli vitamin OsteNutrix dan GLA untuk senggugut dia. Dan Jess pula masa tu sedang struggle untuk lose weight so disebabkan Shaklee ni ada Vitamin untuk bantu detox jadi Jess pun beli lah. Vitamin pertama yang Jess consume adalah HerbLax.



Jess ni sejenis yang tidak suka minum teh detox, kalau dalam bentuk liquid memang Jess give up. Tapi Shaklee saja antara produk yang Jess jumpa setakat ni di mana dia adalah dalam bentuk Tablet and I seriously love it!

Bestnya HerbLax shaklee ni, bila Jess makan sebelah malam besok pagi Jess akan masuk toilet untuk flush semua yang Jess makan hari sebelum tu. Badan pun rasa ringan dan HerbLax memang sangat popular terutamanya pada musim perayaan macam Hari Raya atau Krismas. Sebab time ni memang makan banyak dan bila Jess rasa bloated tinggal telan 4-5 biji tunggu 7-8 jam memang akan flush out. So Jess tidak risau sangat.

Beberapa bulan lepas tu Jess cuba pula ESP PROTEIN Shaklee dan ngam pula ada promosi di mana kamu beli 4 tong Esp kamu akan dapat Shaker hijau Exclusive daripada Shaklee. Jadi Jess beli Esp protein ni dan Jess kongsi dengan 3 orang kawan Jess untuk beli 1 set Esp Promo. 

Sejujurnya Jess ni sangat susah untuk minum protein sebab kadang-kadang rasa dia tu memang tidak ngam dengan tekak Jess. Tapi untuk pertama kalinya Jess boleh fall in love dengan Esp Shaklee ni dan sampai sekarang konsisten minum setiap hari.



Ini saya enjoy my simple quick breakfast of
Esp masa kerja.

Bermula dari protein Jess slowly topup beberapa Vitamin baru iaitu :

You guys know the most craziest thing is, dalam masa sebulan saja Jess boleh nampak perubahan Jess ambil set ni tau. Masa ni Jess masih berkerja jadi kerja Jess setiap hari memang stressful sikit sebab Jess bukan sahaja penat mentally tapi juga secara fizikal. 

Setiap pagi bangun marah-marah, pergi office minum kopi dulu baru ada energy dan ada kekuatan untuk deal dengan customer. Jess masa ni bahagian Sales department dan kerja Jess adalah handle banyak benda dan perlu berhadapan dengan orang luar. Jadi emosi tu memang sangat terganggu dan tambahan lagi selalu tidur lambat dan sentiasa restless.


OMEGA GUARD MINYAK IKAN


OSTENUTRIX KALSIUM

Jadi perubahan pertama yang Jess betul-betul nampak adalah, sejak Jess konsisten ambil set shaklee ni tiap hari. Jess start bangun pagi dengan badan rasa bertenaga, pening kepala sakit pinggang emosi terganggu pagi-pagi langsung tiada. Badan Jess tu betul-betul rasa cukup rehat. 

Sebab sebelum tidur malam setiap malam Jess amalkan makan 4 biji OsteNutrix sebelum tidur dan secara langsung membantu Jess untuk tidur dengan mudah. Sebelum ni Jess selalu susah untuk tidur malam sebab Jess ada insomnia dan masa ni Juga Jess ada bisnes Bundle jadi jam tidur Jess tu kadang-kadang jam 3 pagi. 

kamu boleh bayangkan kalau tidur berapa jam kan macam mana sakit badan kita dan pening bila kita bangun pagi. Tapi sejak Jess makan Oste, Bangun pagi pun jadi lebih senang. Sebab tu Oste ni memang life saver sangat.

B-COMPLEX FOLIC ACID

Lepas tu rutin Jess sebelah pagi pula, breakfast mesti minum kopi, sebab itu secara langsung akan bantu bagi Jess rasa lebih bertenaga dan senang untuk berurusan dengan orang. Jenis Jess masa ni... "You don't talk to me until I have my morning coffee" hahaha memang grumpy habis lah pagi-pagi. 

Surprisingly lepas Jess konsisten makan Bcomplex 2 biji setiap pagi lepas breakfast. Jess tidak perlu coffee lagi untuk rasa bertenaga dan emosi pun memang jarang marah-marah. Sampai satu masa tu ramai kawan-kawan satu office Jess tegur yang lately Jess jarang marah-marah terutama pagi-pagi. hahah

VITA C PLUS (VITAMIN C)

Dan yang Jess perasaan Pula lepas makan Vitamin C shaklee, Kulit muka Jess memang tidak kusam dan jerawat pun semakin berkurang.


Before shaklee, muka bermake up


Konsisten vitamin c dan produk lain
( tiada make up)

Semakin Jess konsisten, Semakin Jess happy nampak perubahan bukan seja dari badan yang sihat dan bertenaga tetapi juga kulit yang glowing dan sihat.


Cinch Tea

Setiap hari lepas lunch memang badan terus rasa lemau dan mengantuk kan. Tapi sejak Jess tukar dari minuman manis kepada Cinch Tea masa Lunch tengah hari. Jess kenyang macam mana pun, mata Jess tetap fresh dan badan kekal bertenaga. Jadi setiap lepas Lunch Jam 1 macam tu Jess akan keluar beli ais depan kedai dan koyak 1 packet cinch tea shake dalam my favourite green shaker.

Lepas sebulan konsiten ambil semua sekali, Performance Jess time kerja semakin bagus, Jess dapat lebih fokus dan kurang stress. Jess sentiasa rasa cukup rehat dan Jess ni memang coffee lover boleh stop minum coffee selama sebulan, bukan disebabkan pantang larang, tapi disebabkan Jess rasa masa tu yang craving coffee Jess pun berkurang.


TERKEJUT TENGOK PARUT SEMAKIN PUDAR


Benda yang Jess tidak sangka dan rasa macam tidak percaya adalah selepas beberapa bulan Jess konsisten minum Esp bertong-tong dan campur dengan Collagen Plus Powder Shaklee. Parut di perut Jess semakin berkurang. Gambar Testimoni Jess masih boleh nampak parut tapi dia tidak sudah bengkak dan kemerah-merahan. 

Jess memang tiada gambar before sebab, masa Jess nampak parut di perut Jess tu. Jujurnya Jess memang sedih dan terus terima kenyataan kan badan perempuan ni akan mengalami fasa-fasa yang pelik-pelik. Masa tu pula Jess tengah membesar secara mendadak haha. Tapi gambar contoh tu memang 100% macam tu parut di perut Jess. 

Lepas consume Esp dan 3 kotak Collagen, memang Jess sangat terkejut nampak perut Jess.




BERJAYA TAWAN GUNUNG KINABALU.


Sampai puncak jam 7.20am 


Dan yang Jess rasa paling luarbiasa, dengan Latihan yang tidak mencukupi Jess dapat tawan gunung kinabalu. Sebenarnya bagi individu yang mau naik gunung ni, adalah disaranakan untuk training sebulan sebelum untuk build stamina dan dalam pada masa yang sama elak luka. Tapi Jess seminggu sebelum baru start training dan itu pun 3 kali saja. Jangan tiru perbuatan Jess ah.

Tapi kamu boleh tiru apa yang Jess consume dan bawa naik sepanjang pendakian Jess. iaitu Performance Drink Shaklee. Minuman ni yang banyak membantu Jess untuk pastikan Jess kekal bertenaga dan dehidrasi dan juga elak Jess daripada Muscle Cramp.



Setakat ini dulu Testimoni Jess dan sekiranya kamu ada masalah macam yang Jess alami boleh cuba ikthiar dengan produk shaklee ya. Selebihnya kalau kamu mau Jess consult secara direct boleh terus tekan link di bawah.

Jumpa lagi di post Jess yang seterusnya.

Love, Jess.

No Telefon : +6019-8213831 (Lebih cepat KLIK SINI)

Facebook Jasica Rabica
Facebook page : Shaklee Agent - 0198213831

Disclaimer : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan.


Choose Health, Choose Shaklee

#pengedarshakleelabuan #promosishakleemarch2023 #setkurusshaklee #berpuasadengashaklee #pengedarsahshakleekotamarudu #shakleedistributorseluruhsabah #shakleedistributorseluruhmalaysia #setberpantang #setmenyusu #setbasicshaklee #NextLevelBlogging #Blogmegashaklee #ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023



No comments

Cute Sprout Pot